Mijn Kinddossier

Mijn Kinddossier

JGZ werkt met Mijn Kinddossier. Dit is een online ouderportaal waarmee je zicht hebt op de zorg van je kind bij JGZ. Het is ook de plek waar je gemakkelijk online afspraken kan inzien en wijzigen.

Wat kun je in Mijn Kinddossier?

In Mijn Kinddossier kun je als ouder op elk gewenst moment:

    • Online afspraken inzien
    • Groeidiagrammen en het vaccinatieschema inzien
    • Het gegeven advies nalezen
    • Betrouwbare opvoedinformatie lezen
    • De mijlpalen van jouw kind bijhouden in een persoonlijk dagboekje

    Klik op de onderstaande button om in te loggen met uw persoonlijke DigiD gebruikersnaam en wachtwoord.

    Inloggen in Mijn Kinddossier
    Log je voor de eerste keer in?

    Vul dan alle contactgegevens in. Om optimaal gebruik te kunnen maken van Mijn Kinddossier, moet in ieder geval het emailadres ingevuld zijn. Check dit dus goed. Heb je nog geen DigiD, vraag deze dan aan via de website.

    Let op: tijdelijk niet mogelijk online afspraken te plannen

    Vanwege het coronavirus moeten we veel afspraken uitstellen of telefonisch doen. Daarom is het op dit moment niet mogelijk om via Mijn Kinddossier een afspraak te maken of te wijzigen. Wil je een afspraak maken of wijzigen? Bel dan naar ons Contactbureau.

    Veelgestelde vragen

    Ik kan niet inloggen in Mijn Kinddossier?

    Als je nog geen DigiD gebruikersnaam en wachtwoord hebt, kun je deze aanvragen via de website van DigiD.

    Ik kan geen afspraak maken of wijzigen in Mijn Kinddossier?

    Vanwege het coronavirus moeten we veel afspraken uitstellen of telefonisch doen. Daarom is het op dit moment niet mogelijk om via Mijn Kinddossier een afspraak te maken of te wijzigen. Wil je een afspraak maken of wijzigen? Bel dan naar ons Contactbureau.

    Wie heeft toegang tot Mijn Kinddossier?

    Mijn Kinddossier is alleen toegankelijk voor jou als ouder. Dus niet voor andere zorgverleners. Om in te loggen heb je een persoonlijk DigiD account nodig. Dit zorgt ervoor dat de gegevens van je kind op een goede manier beveiligd zijn.
    Zijn er veranderingen in je gezin, waardoor het niet wenselijk is dat de afspraken in Mijn Kinddossier zichtbaar zijn? Neem dan contact op met het Contactbureau of jouw JGZ-locatie.

    Ik wil geen gebruik meer maken van Mijn Kinddossier. Hoe kan ik dit uitzetten?

    Voor het afmelden kun je het beste contact opnemen met het Contactbureau. Het Contactbureau verbind je vervolgens door met de betreffende JGZ-locatie, die Mijn Kinddossier voor jou uit kunnen zetten.

    Ik zie één of meer kinderen niet staan in Mijn Kinddossier?

    Dit kan meerdere oorzaken hebben.

    • Het dossier van je kind is overgedragen aan een andere JGZ-organisatie, omdat jouw kind op een school zit buiten ons werkgebied.
    • Je bent niet meer woonachtig in Nederland.
    • Je staat niet ingeschreven bij de gemeente.
    • Je valt niet binnen de zorg van JGZ.

    Kom je er niet uit? Bel dan even naar het Contactbureau.

    Ik zie de afspraken met JGZ in het basisonderwijs niet terug. Hoe kan dit?

    In Mijn Kinddossier kun je als ouder alleen de contactmomenten inzien tot en met 4 jaar.