Mijn Kinddossier

Mijn Kinddossier

JGZ werkt met Mijn Kinddossier. Dit is een online ouderportaal waarmee je zicht hebt op de zorg van je kind bij JGZ. Het is ook de plek waar je gemakkelijk online afspraken kan inzien en wijzigen.

Wat kun je in Mijn Kinddossier?

In Mijn Kinddossier kun je als ouder op elk gewenst moment:

    • Online afspraken inzien
    • Groeidiagrammen en het vaccinatieschema inzien
    • Het gegeven advies nalezen
    • Betrouwbare opvoedinformatie lezen

    Klik op de onderstaande button om in te loggen met je persoonlijke DigiD gebruikersnaam en wachtwoord.

    Inloggen in Mijn Kinddossier


    Log je voor de eerste keer in?

    Vul dan alle contactgegevens in. Om optimaal gebruik te kunnen maken van Mijn Kinddossier, moet in ieder geval het emailadres ingevuld zijn. Check dit dus goed. Heb je nog geen DigiD, vraag deze dan aan via de website

    Beginscherm: welk logo moet je kiezen?

    Op het beginscherm zie de logo's van alle organisaties die meedoen. Kies het logo van: JGZ Zuid-Holland West. Klik op het vakje 'keuze onthouden', dan kom je de volgende keer direct op de juiste pagina.

    Let op: tijdelijk niet mogelijk online afspraken te plannen

    Het is op dit moment niet mogelijk om via Mijn Kinddossier een afspraak te maken of te wijzigen. Wil je een afspraak maken of wijzigen? Bel dan naar ons Contactbureau.

    Veelgestelde vragen

    Ik kan niet inloggen in Mijn Kinddossier?
    • Krijg je een foutmelding bij het inloggen? Dan kan het zijn dat jouw kind (nog) niet is aangemeld voor Mijn Kinddossier. Bel daarvoor naar het Contactbureau. Zij vragen een terugbelverzoek aan bij de jeugdverpleegkundige uit jouw regio.
    • Log in met je persoonlijke DiGiD. Dus niet met de DigiD van je kind.
    • Als je nog geen DigiD gebruikersnaam en wachtwoord hebt, kun je deze aanvragen via de website van DigiD.
    Ik kan geen afspraak maken of wijzigen in Mijn Kinddossier?

    Normaal gesproken kan je bij ons online de afspraken plannen en wijzigen met het consultatiebureau via Mijn Kinddossier. Dit is tijdelijk niet mogelijk. Wil je een afspraak maken of wijzigen? Bel dan naar ons Contactbureau.

    Wie heeft toegang tot Mijn Kinddossier?

    Mijn Kinddossier is alleen toegankelijk voor jou als ouder. Dus niet voor andere zorgverleners. Om in te loggen heb je een persoonlijk DigiD account nodig. Dit zorgt ervoor dat de gegevens van je kind op een goede manier beveiligd zijn.

    Je kunt inloggen op Mijn Kinddossier totdat je kind 12 jaar is. Vanaf die leeftijd wordt het dossier afgesloten voor ouders.

    Zijn er veranderingen in je gezin, waardoor het niet wenselijk is dat de afspraken in Mijn Kinddossier zichtbaar zijn? Neem dan contact op met het Contactbureau of jouw JGZ-locatie.

    Ik wil geen gebruik meer maken van Mijn Kinddossier. Hoe kan ik dit uitzetten?

    Voor het afmelden kun je het beste contact opnemen met het Contactbureau. Het Contactbureau vraagt een terugbelverzoek aan bij de jeugdverpleegkundige uit jouw regio. Zij bellen je terug en zullen in overleg Mijn Kinddossier voor jou uitzetten.

    Ik zie één of meer kinderen niet staan in Mijn Kinddossier?

    Dit kan meerdere oorzaken hebben.

    • Het dossier van je kind is overgedragen aan een andere JGZ-organisatie, omdat jouw kind op een school zit buiten ons werkgebied.
    • Je bent niet meer woonachtig in Nederland.
    • Je staat niet ingeschreven bij de gemeente.
    • Je valt niet binnen de zorg van JGZ.

    Kom je er niet uit? Bel dan even naar het Contactbureau.

    Ik zie de afspraken met JGZ in het basisonderwijs niet terug. Hoe kan dit?

    In Mijn Kinddossier kun je als ouder alleen de datum en tijd van je afspraak inzien tot en met 4 jaar.

    Welke ouder ontvangt de digitale vragenlijst in Mijn Kinddossier?

    Je ontvangt de vragenlijst op het e-mailadres dat bij ons bekend is. Wanneer er meer dan 1 e-mailadres bekend is (bijvoorbeeld het e-mailadres van de andere ouder), dan ontvangt ook dit e-mailadres de digitale vragenlijst. Alleen kan maar 1 e-mailadres de antwoorden toesturen.

    Kan meer dan 1 ouder de digitale vragenlijst invullen?

    De e-mailadressen die bekend zijn in Mijn Kinddossier, kunnen de vragenlijst openen en invullen. Alleen 1 e-mailadres kan de antwoorden toesturen. Het laatst gegeven antwoord slaat Mijn Kinddossier op.

    Wanneer beide ouders de digitale vragenlijst ontvangen, adviseren wij om deze met 1 e-mailadres in te vullen en toe te sturen.

    Wie kan de antwoorden van de digitale vragenlijst inzien?

    Alleen de ouder kan de antwoorden inzien. Deze zijn zichtbaar nadat je opnieuw inlogt. De jeugdarts en jeugdverpleegkundigen zien de antwoorden ook in.

    Kan je na afronden van de digitale vragenlijst de antwoorden nog wijzigen?

    Nee. Nadat de antwoorden zijn verstuurd, is het niet meer mogelijk om de antwoorden te wijzigen.